Jamtam.reismee.nl

Roti haan

Dag lezers, Visserslatijn is overbodig om Jans visprestatie uit te drukken. Op zijn boottochtje met de lokale visser Dave zijn er wel 0 vissen gevangen. Gelukkig kwamen de meeste vissers die ochtend zonder vangst binnen... Maar volgende week gaat Jan nog een poging wagen. Weer om half zes op de boot en met blinkertjes rondvaren, in een wel prachtige omgeving. Charlotteville, waar we nu bijna twee weken zitten, is inmiddels wel gewend aan ons, haha. En wij weten waar je wanneer vers brood kunt halen. En hoe laat de groenteboer langskomt. Het lokale vermaak blijft triest: Carib-bier drinken, de hele dag, en LOTTO. De bazar van de school hier in het dorp was ook al niet veel beter en niet bepaald op kinderen gericht als je bij ringen gooien een blik bonen kunt winnen... Eergisteren gingen we met de bus naar een dierentuintje, dachten we. Omdat de bus hier vertrekt als de chauffeur er zin in heeft, reden we pas na elf uur uit het dorp weg. Het was wel anderhalf uur rijden, want de bus rijdt niet snel en stopt op verzoek overal... En de dierentuin bleek een tuin van ongeveer 15 bij 30 meter met iets van 15 hokken met dieren. We kregen er wel een priverondleiding ( want er was natuurlijk niemand....) en we mochten de dieren met pinda's voeren. Wat een teleurstelling na zo'n rit! Na afloop wilden we graag de rotishop in het dorp opnemen in ons vergelijkend warenondzoek, maar de roti was al op. De lunch was die dag voor ons meelkoekjes, mmmm. De meeste dagen zitten we 's ochtends aan het strand en 's middags zijn we na de lunch binnen. Het is toch wel behoorlijk warm dan. dertig graden ofzo. De regen houdt ook maar vol. Soms een deel van de nacht, soms een half uurtje in de ochtend, bijvoorbeeld als wij net onderweg zijn naar een fantastisch uitzichtspunt in het regenwoud, met blik over Charlotteville en de eilanden hier voor de kust. Tja, onderweg zonder paraplu... Nu zitten we zonder stroom, al ruim een half uur. gelukkig zijn hier kaarsen, en opeens ontdekken we vuurvliegjes in de tuin.... Helaas houden de vuurwerkknallen nu ook niet op... Allard is bang en we zitten naast zijn bed tot hij slaapt, zucht. Waarschijnlijk gaat het hele dorp vanavond lekker vroeg slapen. Normaalgesproken is het rond 21 uur wel afgelopen en is het donker. In de ochtend gaat het echter alweer vroeg los, met de vuilnis tussen drie en half vier, elke dag. Alleen op zondag uitslapen voor de vuilnismannen (en de rest) want dan is het pas om 5 uur... De hanen blijven luidruchtig en we overwegen nu niet meerr roti-kip, maar roti-haan te bestellen. Zal het helpen? JAM

Arjan en Nelma

Leuk te lezen over jullie culinaire hoogstandjes daar! We zijn benieuwd of de Roti-haan zal smaken en hopen dat Jan niet weer achter het net zal vissen:-)
Langs deze weg wensen wij jullie ook alvast hele gezellige feestdagen (met Roti-haan en de door Jan gevangen haai op tafel???) en een heel voorspoedig en gelukkig 2012 toe!!

Groetjes, Arjan en Nelma

ps het sneeuwt hier momenteel..... één sneeuwvlok en er rijden meteen minder treinen bij ons in de buurt, ja de NS gaat ervoor, ze zijn helemaal klaar voor de winter!

opa en oma Tammenga

Lieve Allard,
Wij hebben de kaart met de krokodil ontvangen.
Tot gauw in Suriname.

Jacintha

Dag reizigers,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen!
Vanuit nederland wensen we jullie een hele fijne kerst en een heel goed en gezond 2012.

Vanochtend ben ik naar de AH geweest voor de kerstboodschappen. Het assortiment is hier wel erg groot maar dit was zeker geen pretje met de drukte :-)

groetjes van Peter, Jacintha, Joris en Birgit.