Jamtam.reismee.nl

De koningin gezien!

La Reina Beatrix We zijn inmiddels 1,5 week in Montana en zijn nu aardig gewend. We hebben ontdekt hoe we via lokaal vervoer naar de beaches komen. Nu zijn de beste ijsco's van Aruba, op Palm Beach Plaza tenminste weer binnen handbereik. De eigenares herkende ons en we kregen als vaste klant echt een megaportie! De pest control is op bezoek geweest. Naast het airco onderhoud is dat waarschijnlijk wel de meest geziene dienstverlening op het eiland. Op een tropisch eiland dat zich als paradijs wil profileren passen natuurlijk geen beestjes.... Vanochtend waren we naar het ceremonieel welkom van de koningin, WA en Maxima. Wij dachten even met de bus te gaan, maar er stopte een taxi die zei dat we vandaag geen kans maakten. Alles zat potdicht maar hij ging toch net met zijn gezin koningin kijken. We mochten zo mee en hij loodste ons naar het feest. Hier op het eiland is het echt een happening, met veel vlaggen, nieuwe trotoirs en een nog chaotischer verkeersbeeld. Bij de inspectie van de erewacht stonden we bijna vooraan, achter een rijtje kleine schoolkinderen. Helaas zijn we uit de journaalbeelden geknipt, hoewel Allard driftig zwaaide met zijn vlaggetjes. Jan is inmiddels ook gekortwiekt bij een lokale kapper, een dame uit Venezuela. En aansluitend aten we op haar aanraden Colombiaans bij Sabor Latino. We waren de enige witjes. De eetgelegenheid had vijf tafeltjes en iedereen die binnenkomt en wil eten neemt een plekje dat vrij is, gezelli! Niks eigen tafeltje. Zeker voor herhaling vatbaar. Het weer: het is alweer drie dagen droog maar het regenseizoen is nu wel begonnen. De temperatuur daalt daarmee wel twee graden, maar er zijn meer muskieten en wasgoed droogt helemaal NIET. Het op regendagen, ook als er maar een relatief kort buitje valt, is het klam. Allard vindt het hier prima: spelen met kleinkinderen van de receptiemevrouw of andere (Arubaanse) gasten. En op het strand zandkastelen bouwen, al mist hij bouwmeester opa wel, want papa en mama bakken er niets van. Over twee week vertrekken we naar Trinidad. Daar is echter de avondklok ingesteld, dus ons bezoek is wel weer goed getimed... We hebben via een collega-molenaar van pa een guesthouse geboekt bij een klooster, lekker rustig ;-) We zijn benieuwd en verheugen ons op de natuur daar. Groeten, JAM