Jamtam.reismee.nl

de weergoden boos?

Hi friends, Hadden we in het laatste bericht misschien de weergoden verzocht? Inmiddels weten we ook weer wat een tropische bui is en dat ie heel ongelegen kan komen. Namelijk als je net uit de auto stapt in Oranjestad. We moesten op een draf naar een winkelcentrum, springend over dikke plassen. Een uur lang zaten we zo ongeveer opgesloten in deze mall, terwijl het buiten spoelde en de plassen de hele weg bedekten. Afwatering?! Eergisteren waren we in het nationaal park Arikok: veel cactussen en andere stekelplanten, heet. Het werd eigenlijk pas interessant toen we in het kustdeel van het park kwamen, met witte zandduinen, prachtige baaien en twee grotten met graffiti's van indianen. In het park hebben we gegeten, in een heel luchtig restaurant. We zagen de bui over zee al aankomen.....  Op 29 oktober komen Willem-Alexander en misschien wat vrouwen in zijn omgeving een deel van dit park openen, dus als je dan de tv even in de gaten houdt... Nee, wij zullen niet door het beeld heen springen op het journaal. Gisteren hebben we gekeken bij Alto Vista, een afgelegen kerkje aan de ruige kust, mooie plaatjes. En toen even koekeloeren bij Montana, ons volgende adres waar we vanaf woensdag zullen zijn. Het zag er wel ok uit, maar wel heel veel kleiner en minder luxe dan hier. Maar dat was ook wel de verwachting na deze megameevaller! Op de dagen dat we er niet op uitgaan, zitten we vaak in de schaduw op ons terras, af en toe een plons in het zwembad. In de namiddag gaan we ons dan vergapen aan een van de megahotels en dobberen in zee. 's Avonds op het terras lezen we een boekje, surfen wat en bekijken we verrichtingen van ons huisdier, een minikikkertje op jacht naar vliegend en kruipend vlees. Er zijn ook weer foto's geplaatst! Straks gaan we even een ijsje scoren op Palm Beach en moe gaat souverniers inslaan. Zij vliegen dinsdagavond weer terug naar Schiphol en zullen woensdag weer bij de kachel zitten. Tot de volgende keer! JAM