Jamtam.reismee.nl

Meer verkend van Aruba

Hi friends, Vanaf Aruba moet dat wel in het Engels! We hebben inmiddels iets meer van dit eiland verkend. De noordelijke helft inclusief Oranjestad lijkt geheel ingericht naar wens van de toerist. Alles in het Engels en betalen met dollars. dat er  soms ook mensen komen die Nederlands spreken en met de munteenheid van hier, de Arubaanse gulden, willen betalen, oeps.  We hebben in de hotelzone decadentie gesnoven. Allemaal hoge hotels met restaurants en dat aan een prachtig wit zandstrand. Je hoeft hier als toerist niet weg. Wij hebben een heerlijke bak ijs gehad, maar zo te zien zijn de vakantiegangers die we hier zien wel aan dit soort dingen gewend, want ze zijn me toch dik! Verder paste de water- en lichtshow daar ook helemaal in het Amerikaanse vermaak. En niet te vergeten de casino's. Ook in de molen, die opa de molenaar wel even wilde inspecteren, bleek een nachtclub te zijn gevestigd....  De zuidelijke helft van het eiland is 'gewoon' van de Arubanen. Daar rijd je gewoon door de bebouwing van krot tot villa. Maar anders dan op Curacao zijn de huizen niet verstopt achter hoge hekken. Zelfs bij Malmok, de goudkust, staan alle luxe huizen gewoon aan de straat. We hebben hier een paar attracties bekenen: Baby beach (een turquois blauwe baai) om te snorkelen en zandkastelen te bouwen, Casibari (heel grote stenen die eens uit een vulkaan geperst zijn) en gisteravond een culturele show. Allard  was helemaal bezweet van het dansen en rennen, want er was naast ietwat suffe folklore met draaiorgel en volksdansen ook een drumband met carnavalsmuziek. En dat is hier geen Arie Ribbens of Andre van Duin! Heerlijk wat een feest! Het weer is beter dan bij jullie, sorry. In de zon, waar wij niet komen, is het wel boven de dertig graden. Wij schuilen op ons terras in de schaduw, met een lekker windje erbij. En af en toe een plons in het zwembad. Op Aruba hebben we vannacht een eerste kleine bui gehad, dus verkoeling van die kant blijft nog uit. Groeten, JAM en opa en oma PS Nieuwe foto's plaatsen we er vanavond nog even bij.

Arjan en Nelma

Hoi! Vanuit Lima nog even een berichtje van ons! Wat zouden we op onze terugreis vanavond graag even een tussenstop bij jullie op Aruba maken! Helaas gaat dit niet lukken.... Onze plicht roept vrijdag weer.... Leuke verhalen, geniet er maar weer lekker!

groetjes, Nelma en Arjan