Jamtam.reismee.nl

Meer Lagun

Dag lezers, Ook aan Curacao komt een einde. We zijn zeven weken op dit eiland geweest en over drie dagen vliegen we naar Aruba. Wat hebben we beleefd in de laatste week? Vele uren hebben we vanaf ons balkon naar de zee gestaard. De beloofde dolfijnen hadden geen zin, blijkbaar. Maar af en toe een bootje, een keer een cruiseschip, en in het donker fantaseren we over de herkomst van lichtjes. Is het een booreiland? Een vliegtuig? Een vallende ster? Verder probeert pa mooie zonsondergangen vast te leggen met zijn nieuwe camera. Bij goed zicht kun je de kust van Venezuela zien liggen. En wij vermoeden dat ook Aruba te zien is. Excursies die we ondernamen (ja, de familie lui en wammmes doet nog wel wat): een dagjes Willemstad, een rondje zoutmeer met flamingo's (oeps, wel een klauterpartij), Sint Willibrordus, Knip, en natuurlijk weer turen vanaf het balkon  ;-) Zondagochtend wilden Jan en Marjon naar een bekende duikplek, maar dan snorkelen. Maar mushroomforest bleek niet zo eenvoudig bereikbaar. Vanaf de asfaltweg reden we een onverhard pad in. Het was zeker 20 minuten op een ruig pad met kuilen, stenen, stekelplanten. Het zou niet misstaan in de Camel Trophy, waarin stoere kerels in geruite overhemden door rivierbeddingen racen. Zij zijn dan gewapend met een jeep met vierwielaandrijving. En na afloop paffen ze hun stress weg met filtersigaretten. En Jan en Marjon? Elk een flesje water en een Mitsubitsi Lancer, type oud en gebrekking. Gelukkig bleven ons tegenliggers bespaard. Het strandje was super en zoals verwacht helemaal alleen voor ons. En bij het snorkelen zag Jan een heel grote adelaarsrog. Helaas geen foto's als bewijs. Allard heeft besloten groot te willen zijn. De vlag kan eet want hij eet nu pasta! En het duimen is afgezworen.  Verder is hij aan het mens-erger-je-nieten. En omdat je daarmee de titel grootmeester niet kunt halen, heeft hij zich op een simpele versie van dammen gestort. Daarbij kun je je tegenstander ook van het bord tikken, dus dat is leuk! In Willemstad wilde hij graag een auto hebben maar we hebben beweerd dat die niet te koop waren. Allard: "Ik krijg jeuk op mijn hoofd dat die auto's niet te koop zijn". Vanaf Aruba zijn we waarschijnlijk weer wat vaker actief op het net. Tot dan! Jan, Allard, Marjon

Teun

Hej Jan!

Bedacht me opeens dat je een blog had en ik er nog niet op gekeken had. Leuk als ik dit zo lees, ben wel erg jaloers moet ik zeggen ;) In ieder geval nog heel veel plezier daar.

groet,
Teun