Jamtam.reismee.nl

Laatste dag Seru Coral

Dag lezers, Vandaag is onze laatste dag op Seru Coral. De wasmachine heeft alle was weer schoon uitgespuugd en nu kan het maar drogen, zodat we de boel weer vol kunnen zweten. Spannende verhalen hebben hier verder niet beleefd. De laatste dagen zijn we weer veel bij het zwembad geweest. Enkele dagen geleden hadden we aan het eind van de middag een plensbui, net toen wij in het water dobberden. Dat is leuk!!!! Sinds anderhalve week zijn er weer kinderen in de leefdtijd van 0 (uh, baby's) tot 8 (stoer). Sinds een kleine week springt Allard van de zwembadrand. Gisteren: Mamma, toen ik een baby was durfde ik nog niet van de rand te springen.... En nog een citaat, na het eten van een ijsje. "ik heb winter in mijn buik". Aan het zwembad hebben we met verschillende mensen gesproken die een groot deel van hun leven in Nederland hebben gewoond maar weer terug gekeerd zijn naar Curacao. Het zijn niet de Juan Modalos van het eiland als je hier op het park toegang hebt, maar wel interessant. Ze zijn over het algemeen pessimistisch over hun eilandgenoten en doen ze af als simpel en eenvoudig. En ieder vertelt de misstanden op hun gebied, zoals wegenbouw, gezondheidszorg en gemeentelijk beleid. Dan is het wel wonderlijk dat binnen het koninkrijk zulke verschillen mogelijk zijn. Zo zijn hier nogal wat huisartsen die slechts basisarts zijn. Nascholing doen ze ook niet aan, schijnt. Het mooiste asfalt ligt op de weg naar het dure strandje Santa Barbara (zie het vorige verhaal). Enzovoorts. Morgenochtend rijden we met de huurauto naar Lagun, waar we in vakantiehuis De Regenboog zitten. Tegen 1 uur zal Jan dan op vliegveld Hato staan om pa en moe H. af te halen. Daar in Lagun, aan de Noord-westkant van het eiland zijn we dan twee week. Hopelijk komen er dolfijnen langszwemmen, zoals beloofd op de site... Groeten en tot de volgende keer, Jan, Allard en Marjon

Arjan en Nelma

Veel plezier alvast in jullie nieuwe onderkomen en we wachten de berichten over de eerste dolfijnen met spanning af! Foto!!!!

Groetjes van ons uit San Pedro de Atacama
Arjan en Nelma

Stef Huisman

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Groeten uit een (nu weer) droog Groningen

Christl

Hé vakantiegangers, avonturiers en rustzoekers,
Marjon, welkom bij de 40+. Je zult echt aan deze nieuwe fase moeten wennen, waarin het leven zich in allerlei nieuwe facetten aan je openbaart. Een beetje laat half september, maar NOG gefeliciteerd met het behalen van deze prachtige leeftijd! Heerlijk die vakantieverhalen en foto's. Ons weekje zon in november, gecombineerd met jullie verhalen en foto's verhogen de voorpret. Toch niet helemaal vergelijkbaar voor mijn gevoel: 6 maanden met 1 week. Jullie vierden volgens mijn kalender ook je trouwdag (13 jaar?). Heerlijk om dat in alle ontspanning te kunnen doen. Lieve mensen, geniet er volop van nu het kan en veel groeten uit Nederland. Ze beloven ons in het weekend ook eindelijk zon!

groetjes, Chris en Christl