Jamtam.reismee.nl

Luieren op Seru Coral

Beste amigo's, Inmiddels zijn we alweer bijna twee weken op het nieuwe vakantieadresje. Het blijft mooi om leguanen te begluren als ze een boom uitklimmen, of een colibri die naast de ontbijttafel aan een boomstengel prikt te bewonderen. We hebben hier een mooi plekje op het park. Het is onwerkelijk dat we helemaal niets moeten. Als Allard het toestaat slapen we uit, we ontbijten rustig en verlummelen onze tijd. Soms hebben we het zo druk met rustig aan doen dat we het gewoon niet redden om twee keer per dag naar het zwembad te gaan. Tjonge! Na het eerste weekend hier waren de kinderen inderdaad allemaal verdwenen. Zijn er niet meer mensen die bedenken dat een half jaartje niksen een goed idee is?!!!! Afgelopen weekend doken er toch nog drie gezinnen met jonge kinderen op, hoera! zo'n privezwembad op een park is luxe, maar was toch niet helemaal de bedoeling... Allard is trouwens helemaal in zijn element en kijkt de kunst af van anderen. Hij durft kopje onder met zijn gezicht en springt, na een beloofd chocolaatje, van de rand van het zwembad. Tja, Allard heeft zijn mama's chocogen... En we zijn ook nog het park afgeweest, echt. Een dagje met lokaal OV naar het centrum van Willemstad. De terugreis met de bus was indrukwekend voor Allard: propvol, erger dan lijn 5 naar Zernike, en heeeeeet. Een halve dag naar de struisvogelfarm, hier in de buurt, ook leuk. Je wordt rondgereden in een safaritruck en de chauffeur vertelt een smakelijk verhaal over hoe dom de struisvogels zijn. En daarna een wrap met struisvogelvlees, mmmm.  De afgelopen dagen hadden we een auto gehuurd. Gisteren waren we met de kar naar de dierentuin. De site zag er prachtig uit, de werkelijkheid was een beetje sneu. Interessanter was het bezoek aan de supermarkt, want de koelkast was leeg. S'middags waren we met de auto aan de noordkust. Op de kaart leek het een prima route, afgaand op de kleurtje van de wegen. Nou, ooit was er asfalt neergelegd, maar als je daar vervolgens nooit iets aan onderhoud aan doet, dan is het heel vervelend, eh uitdagend. Een 4 x 4 zou wijzer zijn geweest... Dit avontuur gaan we natuurlijk niet opbiechten aan de autoverhuurder, grijns. Vandaag waren we aan de zuidkust. Eerst naar Caracasbaai, daarna naar Santa Barbara. Op dat laatste punt komen alle jachten het sjieke Spaanse water binnen varen en dat leek ons wel een mooi punt om te bezichtigen. Bij de entreepoort zagen we er blijkbaar betrouwbaar genoeg uit. Hyatt hotel heeft het hele gebied ingepikt en omgetoverd in een golfcourse. Alleen bezoekers en vrienden waren welkom... Wilden we zwemmen aan het strand, dan kostte dat 50 dollar p.p. Uh, vriendenprijsje? Maar we wilden gewoon even kijken... Oplossing: we moesten beloven dat we het hotel gingen bekijken, dat was gratis.... en zo reden wij naar het strandje... Maar eerlijk is eerlijk, we durfden alleen maar even de voetjes in het water te steken.  Het weer tot besluit: warm, soms een beetje wind (want die schijnt door de orkanen in het bovenwindsgebied helemaal hier weggezogen te worden) ter verkoeling. groeten, Jan, Allard en Marjon

Marianne

Nou nou, dat klinkt vermoeiend allemaal.
Heerlijk! Wat een luxe.
Geniet er maar van, voor je het weet heb je het halve jaar om geluierd. Even om je op te beuren, voorzover het nodig is.

Ik heb inmiddels een e-reader. Vervroegd verjaardagskado van schoonpapa gekregen. Niet te geloven. Heel bijzonder en erg lief.
Ben begonnen aan de Harry Potter reeks. Heb de eerste 3 ooit eens gelezen en dacht ze nu allemaal nog maar eens te gaan lezen. Het moet wel een illegale versie zijn!!! Wat een taalfouten zeg. Op elke bladzijde wel 1. Hahahaha.

Veel plezier daar, gelukkig is het weer beter dan hier.