Jamtam.reismee.nl

Eerste paar dagen

We zitten inmiddels een aantal dagen op Curacao. Samen met Martin, Lara, ome Rene en tante Erna bivakkeren we in een mooi vakantiewoning tegenover de flamingo's in Jan Kok dicht bij Sint Willibrordus. Bij het huisje zit een prive zwembad die we al vaak hebben gebruikt. Met gemiddeld 32 graden een welkomen verkoeling. Met de gehuurde auto zijn we naar de Draaibooibaai geweest. Een Caraibisch strandje in een baai. Hier hebben we lekker gezwommen en gesnorkeld. Vandaag is een deel van de groep naar Willemstad geweest. De pontjesbrug bekeken, door de winkelstraten naar de markt gelopen de fruitmarkt bekeken en iets gegeten. We zijn met regen vertrokken en met zweetdruppels teruggekomen. Allard zijn muggenbultjes zijn uitgegroeid tot grote pusbulten. We zijn dan ook even bij de dokter geweest om te vragen wat het is. Nou ja even? De dokter die we op het oog hadden had geen weekenddienst. De dokter die wel weekend dienst had was eerst niet te vinden. Achteraf bleek het dezelfde dokter te zijn die opa Gerrit ook nog wel kent. Allard blijkt apenpokken te hebben. Ook wel krentenbaard genoemd. Het is de blaarvormige variant. We hebben medicijnen  opgehaald bij de plaatselijke drogist in Barber en inmiddels toegepast. Hopelijk is het probleem snel verholpen. Morgen gaan we waarschijnlijk zwemmen in zee. Schijnt goed voor de apenpokken. Ayo, De Jongsmaatjes en de Tammengaatjes

REML

Nou hier dan het eindelijk een reactie.
Maar ja wat zou ik hier op moeten zeggen? Het is gewoon heel zielig voor het ventje, maar hij is wel een echte bikkel en over een paar dagen is alles weer weg en vergeten.
Verder nog heel veel plezier met die super reisgenoten (die jullie straks heel erg zullen missen) en dat er nog veel super leuke dagen mogen volgen.

Anna

Wat vervelend voor Allard. Hopelijk helpen de medicijnen.
Heb even gezocht en las iets over fusidinezuurcreme en/of antibiotica, hebt je deze medicijnen gekregen?
Gelukkig niet de "echte apenpokken" dat is niet best.

groeten pap en mam.
p.s. heb je nog korting gekregen bij de dokter als vaste klant................

Nelma

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn, het plekje klinkt goed! Hoe is het nu met Allard? Vervelend die apenpokken.... Hopelijk is hij al opgeknapt! Bij ons ook alles ok, we gaan onze reis geheel zelf inplannen, want Djoser ging ook niet door, het wordt dus een echt avontuur! Nu lekker bezig met de voorbereidingen, uitzoeken, etc. de voorpret is al begonnen!
Heel veel plezier op Curacao en tot de volgende keer! Groetjes, Arjan en Nelma