Jamtam.reismee.nl

locale cuisine en wat uitstapjes op Tobago

Hi there, Hier weer een berichtje vanaf Tobago. Inmiddels hebben we iets meer van het eiland gezien. Regelmatig zijn we te vinden op Store Bay, op een kleine 10 minuten loopafstand. Het is een mooi zandstrandje en je kunt heerlijk dobberen in de zee. Ook hebben we het beroemde Pigeon Point strand bezocht. Met een glassbottomboot hebben we de coralen van Buccoo reef bewonderd en in de Nylonpool gezwommen. Dit is een ondiepe plek midden in zee waar je 10 jaar jonger wordt. Aan Jans haarkleur is het nog niet te zien. Het zal wel innerlijk zijn. We hebben een auto gehuurd en waren eergisteren te vinden aan de noordkust. Eerst snorkelen in Mt. Irvine. Jan kreeg weer een schildpad voor zijn snorkel, maar dat is al niet meer genoeg. Een reuzenmanta staat op zijn verlanglijstje. Deze 7 meter grote roggen zijn hier soms vanaf het strand te zien. We moeten dus nog een keertje terugkomen. Na Mt. Irvine hebben we een klein fort bezichtigd en een oud waterrad bij een voormalig suikerrietplantage, vergane glorie. We werden door vleermuizen begroet in Arnos Vale. Ook vergane glorie was het vogelobservatiepunt bij Grafton estate. De mot mot bleef weg, maar destemeer cocricos waren te zien. Een soort grote fazanten met een kop als een gier. Op de terugreis zijn we bij de grootste supermarkt van het eiland langs geweest. De lokale chinese supermarkt op Aruba was daar een paradijs bij. Het aanbod is niet echt op ons afgestemd: 15 soorten mayonaise, nauwelijks verse groenten en nergens prijzen aangegeven en cola light onvindbaar. We hebben ons wel getracteerd op een pot chocoladepasta. We hebben inmiddels wat lokale specialiteiten geproefd. Crab en Dumplin was uhlks. De poten van de krab moest je leegzuigen en de kerrie was 2 dagen later nog te ruiken aan de vingers. Daarintegwn is de roti mmmmmm, lekker! Binnenkort gaan we de dobles proberen en heeft Marjon kaneelchips gekocht. Wordt vervolgd. Morgen gaan we weer met een huurauto op pad. Dan gaan we de zuidkant verkennen en via het regenwoud langs de noordzijde weer terug. Weer fijn links rijden en de ruitenwissers laten bewegen, terwijl de richting aangegeven moet worden. Afgelopen week is er een poging tot een coup geweest op Trinidad. Het was ontdekt en verijdeld. We hebben er verder niets van gemerkt, behalve dat we 2 keer een militaire heli hebben zien landen. Tot de volgende keer! Groeten, JAM