Jamtam.reismee.nl

Staartje Trinidad en start Tobago

Hoi allemaal, Daar zijn we weer met onze Caribische avonturen. Trinidad is ons zeer goed bevallen. Van te voren waren we wel een beetje zenuwachtig in verband met het instellen van de avondklok. De politie probeert drugsgangs op te rollen, vandaar. Trinidad heeft een prachtige natuur (groen dus veel regen). We hebben in de 6 dagen die we er waren de highlights bekeken en die waren zeer de moeite waard (asfaltmeer, boottochtje door de mangroves en een wandeling door het regenwoud). Verder hadden we een heel fijne accomodatie waar we echt vakantiegevoel kregen mede door de eigenaren. Allard heeft ook hier weer een cadeautje gescoord met z'n charme: een elektronische steelpan (herrie!). Sinds woensdag zitten we op Tobago. De overtocht met de snelle ferry (2,5 uur) verliep vlekkeloos. Spookverhalen over overgevende passagiers vielen gelukkig mee. We zitten nu in een apartement met 2 slaapkamers naast het vliegveld. We zien de vliegtuigen vanaf zee binnenvliegen. Het geeft wel herrie maar ook veel kijkplezier. Er zit een zwembadje bij en we hebben uitzicht op zee. De eerste twee dagen hebben we aan het zwembad gezeten en Crown Point verkend. Gisteren zijn we met de bus naar Scarborough gegaan. De grote stad van het eiland (ieniemini en een grote chaos). We hebben de botanische tuin en fort king George bekeken. We wilden groot inkopen doen bij een fatsoenlijke supermarkt, maar daar doen ze in Scarborough niet aan. We missen onze Nederlandse supermarkten nu behoorlijk. Nu eten we toastbrood met jam. Tot nu toen zijn we nog uiteten geweest. Een fatsoenlijke maaltijd uit de minimarket bijelkaar scharrelen is nog niet zo eenvoudig. De locals vertellen ons dat we in iedergeval nog wat specialiteiten moeten proberen zoals, dobles en crab & dumplin. Jullie horen nog hoe dit afloopt. Ook Tobago is erg groen. We hebben dan ook elke dag aardig wat regen. Het regenseizoen eindigt in december, hoera. Tussendoor verbranden we nog wel in de zon. We moeten nog wel even wennen aan de taal hier. Het is Creool Engels en zelfs als ze langzaam spreken is het onverstaanbaar. Verder hebben de mensen hier geen haast. Zo eerst maar even. Doeiiiii, JAM